vrijdag 16 mei 2008

Gewoon van te zien

Leuke anekdote

Begin dit jaar liet ik een klein baardje groeien op mijn kin.

Smal, fijn en zwart zoals mijn haar. Mijn bakkebaarden halverwege mijn wangen. Toch wat werk om het perfect te onderhouden. Deze week deed ik er alles af. En hier gaan we: mijn vrouw, moeder, collega's op mijn werk, schoonmoeder,... geen enkele die iets heeft gemerkt, tenzij ik hen vroeg of er iets veranderd was aan mij. Toch vroeg ik mij af wat mensen eigenlijk gewoon zijn van te zien. Als ik voor mijn 'brèsillennetje' op mijn kin aan het sparen was, zag men dat er iets ging veranderen of voor mensen die mij een tijdje niet gezien hadden was het een nieuw gezicht. Als iemand zijn haar kleurt, dan valt dit op. Als het kleur geleidelijk aan verdwijnt uit het haar, dan is dit normaal. Waar is dan de vergelijking? Ik ben er zeker van dat indien ik mijn haar tegelijkertijd kortgewiekt had, dat men dan een verschil zou gezien hebben. Of komt het omdat ik een donkere (bruine) huidskleur heb, dat niemand dit eigenlijk opmerkt?

Ik ben er nog niet uit, tenzij ik de test opnieuw moet doen. In ieder geval het komt er terug - op aanvraag.

Geen opmerkingen: