donderdag 14 augustus 2008

Trekt altijd


Leuke anekdote:



Een telefoongesprek op mijn werk


Klant x(man): "Ik zou graag een afspraak maken voor mijn wagen."
Ik: 'Voor wat wil je binnenkomen?'
Klant: "De achteruitrijsensoren van mijn wagen doen het niet goed."
Ik: 'Wat doen ze precies niet goed?'
Klant: "Ze blijven constant piepen als ik achteruit rij of soms doen ze ook niets."
Ik: 'Heb je misschien een trekhaak op je wagen?'
Klant: "Nee, mijn vrouw trekt altijd!"
Ik: '...!?...haha! Goed, wanneer wil je binnenkomen?'

Ik had natuurlijk graag er dieper op willen ingaan. Als iemand zo iets zegt, dan vraagt dat toch om uitlokking. Best grappig, maar op je werk moet je toch nog professioneel blijven.
Ook vrouwen zijn hier goed in. 'ik ben over tijd' (met hun wagen), hoor je wel vaak. En als ze er zelf om lachen, dan antwoord ik wel eens van 'proficiat' of 'het is echt mijn probleem niet'. De zoektocht om die ene eisprong in de autobranche.

1 opmerking:

Gudrun zei

Hallo,

Dat doorbreekt toch ook even de sleur in het dagelijkse leven,simpele dingen die je zegt kunnen vaak hilarisch zijn in een bepaalde context.
Ik heb hier echt al hele leuke maar ook heel boeiende onderwerpen gelezen,zaken waar ik soms niet bij stil sta.
Erover lezen en weten hoe jij erover denkt,het maakt alles veel ruimer en stemt tot nadenken en dat vind ik zo leuk aan jouw blog!
Gudrun!