maandag 20 oktober 2008

Wendy & Wesley


Leuke anekdote



Over toeval gesproken


Wendy & Wesley zijn een getrouwd koppel. Na een paar jaar gaan ze uit elkaar omdat Wesley zijn Wendy heeft bedrogen met een andere... Wendy!

Tijdens de periode dat ze uit elkaar zijn in de echtscheidingsprocedure leert de eerste Wendy iemand anders kennen. En ja, inderdaad... een Wesley. Kan je nog volgen? De 2de relatie is nog maar jong. Het 2de nieuwe koppel gaat uit naar de discotheek. Wie komen ze daar tegen? Jawel, de Wesley nr 1 met zijn Wendy nr 2. Tot hier stopt het verhaal. En als Wesley nr 2 met Wendy nr 2 zou aanpappen en het eerste gescheiden koppel terug bij elkaar zouden komen, dan is de cirkel van toeval volledig rond. Zover is het (nog) niet gekomen.

Het is een beetje absurd. Zulke verhalen en andere situaties vallen mij op. Hetzelfde gebeurt soms ook op mijn werk. Ik maakte 3 afspraken voor een maandag en voor hetzelfde uur. Op zich niks bijzonders, tenzij ze allemaal dezelfde voornaam hadden. Het opmerkelijkste vond ik een afspraak van 2 klanten. Ze kwamen op dezelfde dag, uur, hadden identiek dezelfde voor-en achternaam en hetzelfde model van wagen. In deze situatie is het belangrijk dat je de juiste opmerkingen ivm hun herstelling of onderhoud aan de juiste persoon vertelt.

1 opmerking:

Gudurn zei

Hallo,

Leuk verhaal!
Als het over toeval gaat dat denkt iedereen dat het over iets gaat dat zo maar voorvalt.
Ik heb eens ergens gelezen dat iets je dan eigenlijk toevalt.
Het gebeurd niet zo maar,het valt je toe.
Ik vond dat ook best interessant omdat als iets toevallig is,het meestal wel ergens betrekking op je leven heeft.
Gudrun.