donderdag 22 januari 2009

Adoptie zoals het niet moet!



Politica Senator mevr Els Schelfhout heeft toch werkelijk het warm water uitgevonden.
Als men echt niet meer weet waar de achterpoortjes zijn of hoe je haar situatie moet begrijpen, dan ben je bij haar zeker aan het juiste, euh verkeerde adres.

Is het werkelijk zo gemakkelijk om met een legervliegtuig eventjes naar Congo te vliegen en daar een ziek weeskindje weg te plukken op een beter bestaan? Als volwassen ouder en geadopteerde zie ik mij zelf dit zomaar niet doen. Welke competenties heb ik om bijvoorbeeld als kandidaat-adoptieouder de hele adoptieprocedure te omzeilen? Het is de overheid die K&G en binnenlandse adoptiediensten oplegt om kandidaten te screenen. Het is diezelfde overheid die met beschamende rode kaken in eigen politieke rangen moet toezien hoe zo iets echt kon gebeuren. De adoptiewetten zijn al heel wat verstrengd en met redenen, waar niet iedereen zo gelukkig mee is. De gulden middenweg zoeken of vinden is niet zo gemakkelijk. Behalve als je een zo zware kinderwens hebt om de wetten aan je laars te lappen.

Ik ben, toen ik 3,5 jaar was, met een gewoon lijnvliegtuig van India naar België gekomen, opgewacht door gewone ouders in Zaventem. Het is jammer dat sommige mensen hun macht gebruiken en het vooral normaal vinden. Schelfhout maakt wel een erg grove fout.

En ik heb al te veel woorden aan deze onzin verspeeld.

Geen opmerkingen: