donderdag 1 augustus 2013

Sociaal experiment: do you wanna have sex with me?

In deze hete zomermaanden is het moment om nog heter voor de dag te komen. Sociale experimenten, daar  houd ik van en kan je veel uit leren. Bekijk even deze filmpjes:




Omgekeerd is het nog veel slechter gesteld. Dat vrouwen van nature preutser zijn bewijst dit experiment, of misschien toch niet. Dat een man zijn pik achterna loopt is geweten. Vrouwen zijn gereserveerder, en kiezen ook niet de eerste de beste. Hoewel er maar enkele vrouwen zijn die 'ja' durven zeggen, met enige aarzeling.



Wat zegt dat over ons, wij, man en vrouw? Heel veel zelfs. Hoe macho wij als man ook kunnen of willen zijn, slechts de helft  zegt 'ja'. Maar voor direct, een vluggertje om de hoek in het openbaar, dan wordt het terug heel wat moeilijker. Dus, die 'ja' is soms niet echt overtuigend.

Ik vind dit experiment heel interessant. Op welke manier kan men de verschillen in gedachten tussen man en vrouw beter begrijpen? Dit fragment gaat niet direct over al of niet vreemdgaan, maar hoe gaat men om met zulke (on)gemanierde vraag en de craving naar seks. Ik zou toch ook even slikken. Toch zouden ze, wat mij betreft, dit experiment eens mogen overdoen in een andere setting. Neem nu een discotheek, een concert, een fuif, waar mensen toch lichtjes beschonken en in euforie zijn. Ik geloof dat de 'ja'-cijfers, zowel bij mannen als vrouwen de lucht in zullen gaan. En mocht er op straat een minder knappe of onverzorgde vrouw of man die vraag stellen, dan weet je het wel.

Gaat men achteraf dieper in op de vraag waarom precies ja of nee (bijvoorbeeld: 'ik ben al van bil geweest', of 'ik heb schrik om een geslachtsziekte op te lopen', of  'geen condoom bij de hand', 'of 'ik wil wel, maar niet ontrouw zijn', of  'ik ben single, who cares', of 'what the fuck, laat me je even pakken'...), dan krijg je heel wat meer info. 

Mocht men dan al deze gegevens analyseren, dan kan men een beter maatschappijbeeld krijgen hoe wij volwassen mensen over zulke thema's denken.

Geen opmerkingen: